Termeni și condiții ale magazinului online
Documentul stabilește în principal regulile în baza cărora se încheie contractele în magazin, inclusiv informații importante despre vânzător, magazin și drepturile consumatorilor.
CONȚINUT
§ 1 Definiții
§ 2 Contactarea vânzătorului
§ 3 Cerințe tehnice
§ 4 Efectuarea de achiziții din magazin
§ 5 Plăți
§ 6 Finalizarea comenzii
§ 7 Dreptul de retragere
§ 8 Excepții de la dreptul de retragere
§ 9 Reclamații
§ 10 Date cu caracter personal
§ 11 Obiecții
Anexa 1: Model de formular de retragere
§ 1 DEFINIȚII
Zile lucrătoare - zile de luni până vineri, cu excepția sărbătorilor legale din Polonia.
Codul civil - legea poloneză din 23 aprilie 1964 Codul civil.
Consumator - un cumpărător persoană fizică, care cumpără în magazin sau întreprinde acțiuni care vizează efectuarea unei achiziții, fără legătură directă cu activitatea sa economică sau profesională.
Cont - un serviciu digital reglementat prin reglementări separate în sensul Legii privind drepturile consumatorilor, datorită căruia cumpărătorul poate utiliza gratuit funcții suplimentare în Magazin.
Cumpărător - orice entitate care cumpără din Magazin sau care face demersuri pentru a face o achiziție.
Cumpărător privilegiat - un consumator sau un întreprinzător privilegiat.
Antreprenor Privilegiat - un Cumpărător care este o persoană fizică, care încheie sau intenționează să încheie un contract cu Vânzătorul pe baza Termenilor și Condițiilor direct legate de activitatea sa comercială, dar care nu are un caracter profesional pentru acesta.
Termeni și condiții - prezentul regulament.
Magazin - magazinul online Modernbhp operat de către Vânzător la adresa https://modernbhp.pl.
Vânzător - MODERN COMPANY SP. Z O.O. cu sediul social în ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, înscrisă în Registrul Judiciar Național - Registrul Întreprinzătorilor prin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDEGO, sub nr. KRS 0001060318, NIP 6912572717, REGON nr. 52647694200000, capital social 20000,00 zł.
Legea privind drepturile consumatorilor - Legea poloneză din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor.
§ 2 CONTACTUL CU VÂNZĂTORUL
Adresa poștală: ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
Adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
Telefon: +48 76 817 60 01
Costul unui apel telefonic sau al unei transmisii de date efectuate de către Cumpărător rezultă din tariful de bază al operatorului de telecomunicații sau al furnizorului de servicii de internet utilizat de către Cumpărător. Vânzătorul atrage atenția asupra faptului că costul unui apel telefonic internațional sau al unei transmisii de date internaționale poate fi mai mare decât costul unui apel sau al unei transmisii naționale - în funcție de tariful adoptat de operatorul de telecomunicații sau de furnizorul de servicii de internet utilizat de către Cumpărător.
§ 3 CERINȚE TEHNICE
Pentru buna funcționare a Magazinului, sunt necesare următoarele:
un dispozitiv cu acces la Internet
un browser web care să suporte JavaScript și cookie-urile.
Pentru a plasa o comandă în magazin, în afară de cerințele specificate la punctul 1, este necesar un cont de e-mail activ.
§ 4 CUMPĂRĂTURI ÎN MAGAZIN
Prețurile produselor afișate în Magazin sunt prețuri totale pentru produsul respectiv.
Vânzătorul atrage atenția că prețul total al comenzii este format din prețul pentru produsul indicat în Magazin și, dacă este cazul, din costurile de livrare a bunurilor.
Produsul selectat pentru cumpărare trebuie adăugat în coșul de cumpărături din Magazin.
Cumpărătorul alege apoi modalitatea de livrare a produselor și metoda de plată a comenzii dintre opțiunile disponibile în Magazin și furnizează datele necesare pentru a finaliza comanda plasată.
Comanda este plasată în momentul în care Cumpărătorul confirmă conținutul acesteia și acceptă Termenii și Condițiile.
Plasarea unei comenzi echivalează cu încheierea unui contract între Cumpărător și Vânzător.
Cumpărătorul poate să se înregistreze în magazin, adică să își creeze un cont, sau să facă achiziții fără a se înregistra, furnizând datele sale la fiecare comandă posibilă.
§ 5 PLĂȚI
În Magazin sunt disponibile următoarele metode de plată:
transfer simplu în contul bancar al Vânzătorului;
prin card de plată:
Visa
Visa Electron
MasterCard
MasterCard Electronic
Maestro
prin intermediul unei platforme de plată:
PayPal
PayU
Przelewy24
ramburs, adică în numerar la livrarea bunurilor către cumpărător;
cu cardul sau în numerar în momentul ridicării personale a bunurilor.
În cazul în care cumpărătorul alege să plătească în avans, comanda trebuie plătită în termen de 2 zile lucrătoare de la plasarea comenzii.
Prin cumpărarea de pe Magazin, Cumpărătorul acceptă utilizarea facturilor electronice de către Vânzător. Cumpărătorul are dreptul de a-și retrage acceptul.
§ 6 PROCESAREA COMENZILOR
Termenul de execuție a comenzii este indicat în Magazin.
În cazul în care Cumpărătorul a ales să plătească comanda în avans, Vânzătorul va proceda la procesarea comenzii după ce aceasta a fost plătită.
În cazul în care Cumpărătorul a achiziționat produse cu termene de livrare diferite în cadrul unei comenzi, comanda va fi onorată în termenul aplicabil produsului cu cel mai lung termen de livrare.
Țările pe teritoriul cărora are loc livrarea:
Polonia
Germania
Franța
Republica Cehă
Slovacia
Bulgaria
Belgia
România
Regatul Unit
Ungaria
Lituania
Letonia
Estonia
În magazin sunt disponibile următoarele metode de livrare:
prin intermediul companiei de curierat;
prin intermediul ORLEN Parcels;
la automatele de colete InPost.
Cumpărătorul poate ridica personal bunurile de la sediul societății în timpul orelor de deschidere.
În cazul în care Cumpărătorul alege să ridice personal bunurile, acestea vor fi pregătite pentru ridicare la data indicată pentru finalizarea comenzii.
§ 7 DREPTUL DE RETRAGERE
Un Cumpărător privilegiat are dreptul de a se retrage dintr-un contract încheiat cu Vânzătorul prin intermediul Magazinului, sub rezerva § 8 din Termeni și Condiții, în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.
Termenul de retragere din contract expiră după 14 zile de la data:
în care cumpărătorul prioritar a intrat în posesia bunurilor sau în care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de cumpărătorul prioritar, a intrat în posesia bunurilor;
data la care cumpărătorul prioritar a intrat în posesia ultimului bun, lot sau piesă sau data la care o terță parte, alta decât transportatorul și indicată de cumpărătorul prioritar, a intrat în posesia ultimului bun, lot sau piesă, în cazul unui contract care implică transferul de proprietate a mai multor bunuri care sunt livrate separat, în loturi sau în părți.
Pentru ca Cumpărătorul privilegiat să își exercite dreptul de retragere, acesta trebuie să informeze Vânzătorul, utilizând datele prevăzute la § 2 din Termeni și condiții, cu privire la decizia sa de a se retrage din contract printr-o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau prin e-mail).
Un cumpărător privilegiat poate utiliza modelul de formular de retragere de la sfârșitul Termenilor și condițiilor, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Pentru a respecta perioada de retragere, este suficient ca cumpărătorul privilegiat să trimită informații privind exercitarea dreptului său de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
EFECTELE RETRAGERII
În cazul retragerii din contractul încheiat, vânzătorul va returna cumpărătorului prioritar toate plățile primite de la acesta, inclusiv costurile de livrare a bunurilor (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din metoda de livrare aleasă de cumpărătorul prioritar, alta decât cea mai ieftină metodă de livrare obișnuită oferită de vânzător), imediat și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care vânzătorul a fost informat cu privire la decizia cumpărătorului prioritar de a-și exercita dreptul de retragere.
Vânzătorul rambursează plata folosind aceleași mijloace de plată care au fost utilizate de către cumpărătorul prioritar în tranzacția inițială, cu excepția cazului în care cumpărătorul prioritar este de acord cu altceva, în orice caz cumpărătorul prioritar nu va suporta niciun fel de costuri în legătură cu această rambursare.
În cazul în care Vânzătorul nu s-a oferit să ridice el însuși bunurile de la Cumpărătorul privilegiat, Vânzătorul poate reține plata până când primește bunurile sau până când i se furnizează o dovadă de returnare, oricare dintre aceste evenimente are loc mai întâi.
Vânzătorul solicită ca bunurile să fie returnate la adresa: ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica imediat și, în orice caz, nu mai târziu de 14 zile de la data la care Cumpărătorul privilegiat a informat Vânzătorul cu privire la retragerea din contractul de vânzare. Termenul este respectat dacă Cumpărătorul prioritar trimite înapoi bunurile înainte de expirarea termenului de 14 zile.
Cumpărătorul privilegiat suportă costurile directe de returnare a bunurilor.
Cumpărătorul privilegiat este răspunzător numai pentru orice diminuare a valorii bunurilor care rezultă din utilizarea bunurilor, alta decât cea necesară pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea bunurilor.
În cazul în care bunurile, din cauza naturii lor, nu pot fi returnate prin poșta obișnuită, cumpărătorul privilegiat va trebui să suporte, de asemenea, costurile directe de returnare a bunurilor. Cumpărătorul privilegiat va fi informat de către Vânzător cu privire la valoarea estimată a acestor costuri în descrierea bunurilor din Magazin sau la plasarea comenzii.
În cazul în care este necesară o rambursare pentru o tranzacție efectuată de un Cumpărător privilegiat cu un card de plată, Vânzătorul va efectua rambursarea în contul bancar atribuit cardului de plată respectiv.
§ 8 EXCEPȚII DE LA DREPTUL DE RETRAGERE
Dreptul de retragere dintr-un contract încheiat la distanță, menționat la § 7 din Termeni și condiții, nu se aplică unui contract:
în care obiectul prestației este un bun nerefabricat, produs în conformitate cu specificațiile cumpărătorului privilegiat sau care servește la satisfacerea nevoilor sale individualizate;
în care obiectul prestației este un bun perisabil sau cu termen de valabilitate scurt;
în cazul în care obiectul prestației este reprezentat de bunuri furnizate în ambalaje sigilate care nu pot fi returnate după deschidere din motive de sănătate sau de igienă, în cazul în care ambalajul a fost deschis după livrare;
în cazul în care obiectul prestației este reprezentat de bunuri care, prin natura lor, sunt inseparabile de alte bunuri după livrare;
în cazul în care obiectul prestației este reprezentat de înregistrări sonore sau vizuale sau de programe informatice furnizate în ambalaj sigilat, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
pentru furnizarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția contractelor de abonament;
în care prețul sau remunerația depinde de fluctuațiile de pe piața financiară asupra cărora vânzătorul nu are niciun control și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din contract.
§ 9 RECLAMAȚII
I DISPOZIȚII GENERALE
Vânzătorul este răspunzător față de cumpărător, în calitate de parte privilegiată, pentru conformitatea prestației cu contractul, astfel cum prevăd legile general aplicabile, inclusiv, în special, dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor.
Vânzătorul solicită ca reclamațiile (inclusiv cele referitoare la funcționarea magazinului) să fie trimise la adresa poștală sau electronică indicată la § 2 din Termeni și condiții.
În cazul în care a fost acordată o garanție pentru un produs, în Magazin sunt disponibile informații cu privire la aceasta și la condițiile acesteia.
Vânzătorul va răspunde la reclamație în termen de 14 zile de la primirea acesteia.
II CUMPĂRĂTORI PRIORITARI
Bunuri
În caz de neconformitate a bunurilor cu contractul, cumpărătorul privilegiat are posibilitatea de a exercita drepturile prevăzute în capitolul 5a din Legea privind drepturile consumatorilor.
Vânzătorul este răspunzător pentru neconformitatea bunurilor cu contractul existentă la momentul livrării și dezvăluită în termen de doi ani de la acel moment, cu excepția cazului în care termenul de valabilitate al bunurilor, stabilit de vânzător, de predecesorii săi legali sau de persoanele care acționează în numele acestora, este mai lung.
În conformitate cu dispozițiile Legii privind drepturile consumatorilor, în cazul nerespectării contractului, cumpărătorul privilegiat poate solicita:
înlocuirea bunurilor,
repararea bunurilor.
În plus, Cumpărătorul privilegiat poate face o declarație pentru:
reducerea prețului,
retragerea din contract
în situația în care:
Vânzătorul a refuzat să aducă bunurile în conformitate cu contractul, în conformitate cu articolul 43d alineatul (2) din Legea privind drepturile consumatorilor;
Vânzătorul nu a reușit să aducă bunurile în conformitate cu contractul în conformitate cu articolul 43d alineatul (4-6) din Legea privind drepturile consumatorilor;
lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul continuă în ciuda faptului că vânzătorul a încercat să aducă bunurile în conformitate cu contractul;
lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul este suficient de semnificativă pentru a justifica o reducere a prețului sau o reziliere a contractului fără a recurge în prealabil la căile de atac prevăzute la articolul 43d din Legea privind drepturile consumatorilor;
din declarația vânzătorului sau din circumstanțe reiese în mod clar că acesta nu va aduce bunurile în conformitate cu contractul într-un termen rezonabil sau fără inconveniente nejustificate pentru cumpărătorul favorizat.
În cazul bunurilor care fac obiectul unei reparații sau înlocuiri, cumpărătorul prioritar pune bunurile la dispoziția vânzătorului. Vânzătorul colectează bunurile de la cumpărătorul prioritar pe cheltuiala sa.
Achizitorul privilegiat nu se poate retrage din contract în cazul în care lipsa de conformitate a bunurilor cu contractul este lipsită de importanță.
În cazul retragerii din contractul menționat în această secțiune (privind bunurile), cumpărătorul privilegiat va returna imediat bunurile vânzătorului, pe cheltuiala vânzătorului, la adresa ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica. Vânzătorul va restitui prețul cumpărătorului privilegiat imediat, dar nu mai târziu de 14 zile de la data primirii bunurilor sau a dovezii de returnare a acestora.
Vânzătorul va returna Cumpărătorului privilegiat sumele datorate ca urmare a exercitării dreptului de reducere a prețului imediat, dar nu mai târziu de 14 zile de la data primirii declarației Cumpărătorului privilegiat privind reducerea prețului.
Modalități extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor
Vânzătorul informează consumatorul cu privire la posibilitatea de a utiliza modalități extrajudiciare de soluționare a plângerilor și de urmărire a creanțelor. Normele de acces la aceste proceduri sunt disponibile la birourile sau pe site-urile entităților abilitate să soluționeze litigiile pe cale extrajudiciară. Consumatorul poate face uz, printre altele, de:
asistența centrului european al consumatorilor relevant din cadrul Rețelei centrelor europene ale consumatorilor. Centrele oferă informații privind drepturile consumatorilor și ajută la soluționarea litigiilor în cazul achizițiilor transfrontaliere. Asistența centrelor europene pentru consumatori este, în general, gratuită. Puteți găsi o listă a centrelor pentru consumatori competente pentru țara dumneavoastră la adresa: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
platforma de soluționare online a litigiilor (ODR) pusă la dispoziție de Comisia Europeană, disponibilă la următoarea adresă: https://ec.europa.eu/consumers/odr
În plus, în Republica Polonă pot fi utilizate următoarele forme de asistență:
medierea realizată de către Inspectoratul de inspecție comercială al Voievodatului competent la nivel local, căruia trebuie să i se prezinte o cerere de mediere. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista inspectoratelor poate fi consultată aici: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
cu ajutorul curții permanente de arbitraj pentru consumatori competente la nivel local, care funcționează în cadrul Inspectoratului provincial de inspecție comercială, căruia ar trebui să i se prezinte o cerere de examinare a cazului în fața curții de arbitraj. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista instanțelor este disponibilă la adresa: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
Dispoziția anterioară are un caracter informativ și nu constituie o obligație din partea vânzătorului de a recurge la soluționarea extrajudiciară a litigiilor.
Utilizarea mijloacelor extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor este voluntară atât pentru vânzător, cât și pentru consumator.
În plus, consumatorul poate apela la asistența gratuită a mediatorului municipal sau districtual al consumatorilor.
III CUMPĂRĂTORI, ALȚII DECÂT CUMPĂRĂTORII PRIORITARI
În cazul unui defect al bunurilor, un cumpărător, altul decât un cumpărător prioritar, are posibilitatea de a revendica bunurile defecte pe baza garanției reglementate în Codul civil.
Față de un cumpărător, altul decât un cumpărător privilegiat, vânzătorul este răspunzător în temeiul garanției dacă defectul fizic este descoperit înainte de expirarea a doi ani de la data livrării bunurilor către cumpărător.
În conformitate cu Codul civil, cumpărătorul care este un întreprinzător, altul decât un întreprinzător privilegiat, pierde drepturile în temeiul garanției dacă nu a examinat bunurile în timpul și în modul obișnuit pentru bunuri de acest tip și nu a notificat imediat vânzătorul cu privire la defect, iar dacă defectul a fost descoperit abia mai târziu - dacă nu a notificat vânzătorul imediat după descoperirea acestuia. Trimiterea unei notificări a defectului înainte de termenul limită este suficientă pentru a respecta termenul de mai sus.
La exercitarea garanției, cumpărătorul, altul decât un cumpărător prioritar, poate, în conformitate cu prevederile Codului civil:
- să facă o declarație de reducere a prețului,
în cazul unui defect material - să facă o declarație de retragere din contract,
să ceară înlocuirea bunurilor cu bunuri lipsite de defecte,
să ceară înlăturarea defectului.
În cazul în care se dovedește că, pentru a lua în considerare reclamația, este necesară livrarea bunurilor defecte către Vânzător, Cumpărătorul, altul decât Cumpărătorul privilegiat, este obligat să livreze bunurile la adresa ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica.
§ 10 DATE CU CARACTER PERSONAL
Administratorul datelor cu caracter personal furnizate de către Cumpărător în timpul utilizării Magazinului este Vânzătorul. Informații detaliate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Vânzător - inclusiv alte scopuri și motive pentru prelucrarea datelor, precum și destinatarii datelor - pot fi găsite în politica de confidențialitate disponibilă în Magazin - datorită principiului transparenței, conținut în Regulamentul general al Parlamentului European și al Consiliului (UE) privind protecția datelor - "RODO".
Scopul prelucrării de către Vânzător a datelor furnizate de Cumpărător în legătură cu achizițiile din Magazin este procesarea comenzilor. Temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest caz este:
contractul sau acțiunile întreprinse la cererea Cumpărătorului în vederea încheierii acestuia (art. 6(1)(b) RODO),
obligația legală a Vânzătorului referitoare la contabilitate [art. 6(1)(c) RODO], și
interesul legitim al Vânzătorului de a prelucra datele în vederea stabilirii, afirmării sau apărării unor eventuale pretenții [art. 6(1)(f) RODO].
Furnizarea datelor de către Cumpărător este voluntară, dar, în același timp, necesară pentru încheierea contractului. Nefurnizarea datelor va face imposibilă încheierea unui contract în Magazin.
Datele furnizate de către Cumpărător în legătură cu achizițiile din Magazin vor fi prelucrate până la:
contractul încheiat între Cumpărător și Vânzător nu mai este valabil;
Vânzătorul nu mai are obligația legală de a prelucra datele Cumpărătorului;
încetează posibilitatea de a formula pretenții din partea Cumpărătorului sau a Vânzătorului în legătură cu contractul încheiat prin intermediul Magazinului;
este acceptată obiecția Cumpărătorului cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal - în cazul în care baza prelucrării datelor a fost interesul justificat al Vânzătorului.
- în funcție de ceea ce este aplicabil într-un anumit caz.
Cumpărătorul are dreptul de a solicita:
acces la datele sale cu caracter personal,
rectificarea,
ștergerea,
restricționarea prelucrării,
de a obține transferul datelor către un alt operator
precum și dreptul la:
de a se opune în orice moment prelucrării datelor din motive legate de situația particulară a Cumpărătorului - de a se opune prelucrării datelor cu caracter personal care îl privesc, în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (f) din RODO (adică în baza intereselor legitime urmărite de Vânzător).
Pentru a-și exercita drepturile, Cumpărătorul ar trebui să contacteze Vânzătorul folosind datele de la § 2 din Termeni și Condiții.
În cazul în care Cumpărătorul consideră că datele sale sunt prelucrate în mod ilegal, Cumpărătorul poate depune o plângere la autoritatea competentă pentru protecția datelor cu caracter personal. În Polonia, aceasta este președintele Oficiului pentru protecția datelor cu caracter personal.
§ 11 CLAUZE DE RENUNȚARE
Furnizarea de conținut ilicit de către Cumpărător este interzisă.
Fiecare comandă plasată în Magazin constituie un acord separat și necesită o acceptare separată a Termenilor și Condițiilor. Contractul este încheiat pentru perioada și în scopul îndeplinirii comenzii.
Toate contractele încheiate pe baza acestor Termeni și condiții sunt guvernate de legislația poloneză, sub rezerva dispozițiilor de la punctul 4.
Alegerea legislației poloneze pentru contractele încheiate pe baza acestor Termeni și condiții cu un consumator nu anulează sau limitează drepturile consumatorului respectiv în temeiul dispozițiilor legale imperative aplicabile consumatorului în situațiile în care nu există o alegere a legislației. Acest lucru înseamnă, în special, că, în cazul în care dispozițiile naționale aplicabile unui anumit consumator prevăd o protecție mai largă decât cea prevăzută în cadrul acestor Termeni și condiții sau în dreptul polonez, se aplică protecția mai largă.
Contractele încheiate pe baza prezentului regulament se încheie în limba poloneză.
În cazul unui potențial litigiu cu un Cumpărător care nu este un Cumpărător prioritar, legat de un contract încheiat prin intermediul Magazinului, instanța competentă va fi instanța care are jurisdicție asupra sediului social al Vânzătorului.
Anexa nr. 1 la Termeni și condiții
Mai jos veți găsi un model de formular de retragere, pe care Consumatorul sau Cumpărătorul privilegiat poate sau nu să îl folosească:
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
(acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
SOCIETATEA MODERNĂ SP. Z O.O
ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
- Eu/Noi(*) ..................................................................... informez(*) prin prezenta despre retragerea mea/noastră din contractul de vânzare a următoarelor bunuri(*) / de prestare a următoarelor servicii(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data încheierii contractului(*)/recepției(*)
..............................................................................................................................................................................
- Numele consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
- Adresa consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Semnătura Consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor)
(numai în cazul în care formularul este trimis pe suport de hârtie)
Data ............................................
(*) A se șterge, după caz.
Termeni și condiții de cont
în magazinul Modernbhp
CONȚINUT
§ 1 Definiții
§ 2 Contactul cu furnizorul de servicii
§ 3 Cerințe tehnice
§ 4 Contul
§ 5 Reclamații
§ 6 Dreptul de revocare
§ 7 Date cu caracter personal
§ 8 Modificări ale termenilor și condițiilor sau ale contului
§ 9 Dispoziții finale
§ 1 DEFINIȚII
Consumator - un Client care este o persoană fizică și care a încheiat un acord pentru furnizarea unui Cont în conformitate cu acești Termeni și Condiții sau care întreprinde activități în vederea încheierii unui astfel de acord, fără legătură directă cu activitatea sa economică sau profesională.
Cont - un serviciu digital în sensul Legii privind drepturile consumatorilor, furnizat gratuit în format electronic de către Furnizorul de servicii Clientului, prin intermediul căruia Clientul poate utiliza funcții suplimentare din Magazin.
Antreprenor privilegiat - un Beneficiar al Serviciilor care este o persoană fizică ce încheie un Contract pentru un Cont în conformitate cu Termenii și Condițiile (sau face demersuri pentru a încheia un Contract), în legătură directă cu activitatea sa economică, dar fără a avea un caracter profesional pentru el/ea.
Termeni și condiții - acești termeni și condiții ale Contului.
Magazin - magazinul online Modernbhp operat de către Furnizorul de servicii la adresa https://modernbhp.pl.
Client - orice entitate care a încheiat un contract pentru Contul sau face demersuri pentru a încheia un astfel de contract.
Client Privilegiat - un Client care este un Consumator sau un Întreprinzător Privilegiat.
Furnizor de servicii - MODERN COMPANY SP. Z O.O. cu sediul social în ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, înscrisă în Registrul Național al Instanțelor de Judecată - Registrul Întreprinzătorilor prin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDEGO, sub nr. KRS 0001060318, NIP 6912572717, REGON nr. 52647694200000, capital social 20000,00 zł.
Legea privind drepturile consumatorilor - Legea poloneză din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor.
§ 2 CONTACTUL CU FURNIZORUL DE SERVICII
Adresa poștală: Strada Goździkowa nr. 35, 59-220 Legnica
Adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
Telefon: +48 76 817 60 01
Costul unui apel telefonic sau al unei transmisii de date efectuate de către Client se bazează pe tariful de bază al operatorului de telecomunicații sau al furnizorului de servicii de internet utilizat de către Client. Furnizorul de servicii atrage atenția asupra faptului că costul unui apel internațional sau al unei transmisii de date internaționale poate fi mai mare decât costul unui apel sau al unei transmisii naționale - în funcție de tariful adoptat de operatorul de telecomunicații sau de furnizorul de servicii de internet utilizat de Client.
§ 3 CERINȚE TEHNICE
Pentru buna funcționare și înființare a unui Cont, sunt necesare următoarele:
un cont de e-mail activ,
un dispozitiv cu acces la internet,
un browser web care să suporte JavaScript și cookie-urile.
§ 4 CONT
Crearea unui Cont este în întregime voluntară și se supune voinței Clientului.
Un Cont oferă Clientului posibilități suplimentare, cum ar fi: vizualizarea istoricului comenzilor plasate de Client în Magazin, verificarea statutului comenzii sau editarea datelor Clientului.
Pentru a crea un Cont, trebuie completat un formular corespunzător în Magazin.
În momentul în care este creat un Cont, între Client și Furnizorul de servicii se încheie un contract pe o perioadă nedeterminată de timp pentru întreținerea Contului în conformitate cu regulile specificate în acești Termeni și Condiții.
Furnizorul de servicii va începe furnizarea serviciului de menținere a contului în conformitate cu termenii specificați în Termeni și Condiții imediat după încheierea contractului de menținere a contului.
Clientul poate, fără a suporta costuri, să renunțe în orice moment la cont.
Renunțarea la cont are drept consecință rezilierea contractului de întreținere a contului. Pentru ca Furnizorul de servicii să șteargă Contul, Clientul trebuie să trimită demisia sa din Cont la adresa de e-mail a Furnizorului de servicii, așa cum este menționat în § 2 din Termeni și Condiții, ceea ce va avea ca rezultat ștergerea imediată a Contului și încetarea acordului de cont.
§ 5 RECLAMAȚII
I DISPOZIȚII GENERALE
Furnizorul de servicii solicită ca reclamațiile referitoare la cont să fie trimise la adresa poștală sau electronică specificată la § 2 din Termeni și condiții.
Furnizorul de servicii va răspunde la reclamație în termen de 14 zile de la primirea acesteia.
II DESTINATARI PRIVILEGIAȚI
Furnizorul de servicii este răspunzător față de Clientul privilegiat pentru conformitatea executării cu contractul, așa cum prevăd legile general aplicabile, inclusiv, în special, prevederile Legii privind drepturile consumatorilor.
În cazul unei executări necorespunzătoare a contractului de cont de către Prestatorul de servicii, Clientul privilegiat are posibilitatea de a exercita drepturile reglementate în secțiunea 5b din Legea privind drepturile consumatorilor.
În cazul în care furnizorul de servicii nu a furnizat serviciul digital, clientul privilegiat poate solicita furnizorului de servicii să furnizeze serviciul digital. În cazul în care, cu toate acestea, Prestatorul de servicii nu reușește să furnizeze serviciul digital imediat sau într-o perioadă suplimentară de timp convenită în mod expres între Prestatorul de servicii și Clientul privilegiat, Clientul privilegiat poate renunța la contractul de cont.
Clientul privilegiat se poate retrage din contractul de cont fără a solicita furnizarea serviciului digital dacă:
din declarația sau circumstanțele Furnizorului de servicii reiese clar că acesta nu va furniza serviciul digital sau
clientul privilegiat și furnizorul de servicii au convenit, sau reiese clar din circumstanțele contractului de cont, că o anumită dată pentru furnizarea serviciului digital a fost de o importanță materială pentru clientul privilegiat și furnizorul de servicii nu a furnizat serviciul digital în această dată.
Furnizorul de servicii este răspunzător pentru neconformitatea cu acordul de cont a unui serviciu digital livrat în mod continuu, care a apărut sau a devenit evidentă la momentul în care, în conformitate cu acest acord, serviciul trebuia livrat.
În cazul în care serviciul digital nu este în conformitate cu acordul de cont, clientul prioritar poate solicita ca acesta să fie adus în conformitate cu prezentul acord.
În cazul în care serviciul digital nu este în conformitate cu acordul privind contul, Clientul privilegiat este obligat să coopereze cu Prestatorul de servicii, într-o măsură rezonabilă și utilizând mijloacele tehnice cele mai puțin oneroase, pentru a determina dacă neconformitatea serviciului digital cu acordul privind contul în timp util se datorează caracteristicilor mediului digital al Clientului privilegiat.
În plus, în cazul în care serviciul digital nu respectă contractul de cont, Clientul privilegiat poate depune o declarație de retragere din respectivul contract atunci când:
aducerea serviciului digital în conformitate cu contractul de cont este imposibilă sau necesită costuri excesive în conformitate cu articolul 43m alineatele (2) și (3) din Legea privind drepturile consumatorilor;
furnizorul de servicii nu a reușit să aducă serviciul digital în conformitate cu contractul de cont într-un termen rezonabil de la momentul în care furnizorul de servicii a fost informat de către clientul prioritar cu privire la neconformitatea cu respectivul contract și fără a crea inconveniente nejustificate pentru clientul prioritar, ținând cont de natura și scopul serviciului digital respectiv pentru care este utilizat;
neconformitatea serviciului digital cu contractul de cont continuă, chiar dacă furnizorul de servicii a încercat să aducă serviciul digital în conformitate cu respectivul contract;
neconformitatea serviciului digital cu acordul de cont este de așa natură încât justifică anularea acordului de cont fără a recurge mai întâi la soluția prevăzută la articolul 43m din Legea privind drepturile consumatorilor (și anume, solicitarea ca serviciul digital să fie adus în conformitate cu acordul);
din declarația furnizorului de servicii sau din circumstanțe reiese clar că furnizorul de servicii nu va aduce serviciul digital în conformitate cu contractul de cont într-un termen rezonabil sau fără inconveniente nejustificate pentru clientul prioritar.
III PROCEDURI EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚIE ȘI DE DESPĂGUBIRE
Furnizorul de servicii informează consumatorul cu privire la posibilitatea de a utiliza procedurile extrajudiciare de reclamație și de recurs. Regulile de acces la aceste proceduri sunt disponibile la sediile sau pe site-urile web ale entităților autorizate să gestioneze litigiile pe cale extrajudiciară. Consumatorul poate face uz, printre altele, de:
asistența centrului european al consumatorilor relevant din cadrul Rețelei centrelor europene ale consumatorilor. Centrele oferă informații cu privire la drepturile consumatorilor și ajută la soluționarea unui litigiu în cazul achizițiilor transfrontaliere. Asistența centrelor europene pentru consumatori este, în general, gratuită. Puteți găsi o listă a centrelor pentru consumatori competente pentru țara dumneavoastră la adresa: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
platforma de soluționare online a litigiilor (ODR) pusă la dispoziție de Comisia Europeană, disponibilă la adresa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
În plus, în Republica Polonă sunt disponibile următoarele forme de asistență:
medierea realizată de către Inspectoratul de inspecție comercială al Voievodatului competent la nivel local, căruia trebuie să i se prezinte o cerere de mediere. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista inspectoratelor poate fi consultată aici: >https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
asistență din partea unei curți permanente de arbitraj pentru consumatori competente la nivel local, care funcționează pe lângă Inspectoratul provincial de inspecție comercială, căruia ar trebui să i se prezinte o cerere de examinare a cazului în fața curții de arbitraj. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista instanțelor este disponibilă la adresa: >https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
Dispoziția anterioară are un caracter informativ și nu constituie o obligație din partea furnizorului de servicii de a recurge la soluționarea extrajudiciară a litigiilor.
Utilizarea mijloacelor extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor este voluntară atât pentru Prestatorul de servicii, cât și pentru consumator.
În plus, consumatorul poate apela la asistența gratuită a mediatorului municipal sau districtual al consumatorilor.
§ 6 DREPTUL DE RETRAGERE
Clientul privilegiat are dreptul de a se retrage din Contractul pentru conturi încheiat cu Furnizorul de servicii în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.
Termenul de retragere din contractul privind conturile expiră la 14 zile de la încheierea acestui contract.
Pentru ca Clientul privilegiat să își exercite dreptul de retragere, acesta trebuie să informeze Furnizorul de servicii, folosind datele prevăzute la § 2 din Termeni și condiții, cu privire la decizia sa de a se retrage din contract prin intermediul unei declarații fără echivoc (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail).
Un client privilegiat poate utiliza modelul de formular de retragere de la sfârșitul Termenilor și condițiilor, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Pentru a respecta perioada de retragere, este suficient ca Clientul privilegiat să trimită informațiile privind exercitarea dreptului său de retragere înainte de expirarea perioadei de retragere.
§ 7 DATE CU CARACTER PERSONAL
Furnizorul de servicii este administratorul datelor cu caracter personal furnizate de către Client în legătură cu încheierea contractului pentru Cont. Informații detaliate cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal de către Prestatorul de servicii - inclusiv alte scopuri și motive pentru prelucrarea datelor, precum și destinatarii datelor, sunt cuprinse în politica de confidențialitate disponibilă în Magazin - datorită principiului transparenței, cuprins în Regulamentul general al Parlamentului European și al Consiliului (UE) privind protecția datelor - "RODO".
Scopul prelucrării datelor Clientului este de a opera Contul. Temeiul prelucrării datelor cu caracter personal în acest caz este contractul de furnizare a Contului sau acțiunile întreprinse la cererea Clientului în vederea încheierii unui astfel de contract [articolul 6 alineatul (1) litera (b) din DPA], precum și interesul legitim al Prestatorului de servicii constând în prelucrarea datelor în scopul stabilirii, investigării sau apărării unor posibile reclamații [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din DPA].
Furnizarea datelor de către Client este voluntară, dar în același timp necesară pentru încheierea Contractului pentru cont și pentru furnizarea serviciilor acoperite de acesta. Nefurnizarea datelor înseamnă că nu se poate încheia contractul pentru Cont, iar Prestatorul de servicii nu va putea furniza serviciile acoperite de acesta.
Datele Clientului vor fi prelucrate până la:
contractul de cont încetează să mai fie în vigoare;
încetează posibilitatea Clientului sau a Prestatorului de servicii de a formula pretenții legate de Cont;
este acceptată obiecția Clientului cu privire la prelucrarea datelor sale cu caracter personal - în cazul în care prelucrarea s-a bazat pe interesul legitim al Prestatorului de servicii
- după cum se aplică în cazul în cauză.
Clientul are dreptul de a solicita:
accesul la datele sale cu caracter personal,
rectificarea,
ștergerea,
restricționarea prelucrării,
de a obține transferul datelor către un alt operator
precum și dreptul la:
de a se opune în orice moment prelucrării datelor din motive legate de situația particulară a Beneficiarului de servicii; - de a se opune prelucrării datelor cu caracter personal care îl privesc în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (f) din RODO (și anume, în temeiul intereselor legitime urmărite de Furnizorul de servicii).
Pentru a-și exercita drepturile, Clientul trebuie să contacteze Prestatorul de servicii.
În cazul în care Clientul consideră că datele sale sunt prelucrate în mod ilegal, Clientul poate depune o plângere la autoritatea competentă în materie de protecție a datelor cu caracter personal. În Polonia, aceasta este președintele Oficiului pentru protecția datelor cu caracter personal.
§ 8 MODIFICAREA REGULILOR SAU A CONTULUI
Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile numai din motive importante. Prin motiv important se înțelege necesitatea de a modifica Termenii și Condițiile cauzată de:
o schimbare în funcționalitatea contului, care necesită modificarea Termenilor și Condițiilor sau
o modificare a legislației care afectează executarea Contractului de furnizare a unui Cont de către Furnizorul de servicii sau adaptarea serviciilor la recomandările, orientările, ordinele sau interdicțiile, hotărârile, dispozițiile, interpretările sau deciziile autorităților publice autorizate sau
modificarea datelor de contact sau de identificare ale Furnizorului de servicii.
Informațiile privind modificarea planificată a Termenilor și Condițiilor vor fi trimise la adresa de e-mail a Clientului atribuită Contului cu cel puțin 7 zile înainte de intrarea în vigoare a modificărilor.
În cazul în care Beneficiarul Serviciului nu se opune modificărilor planificate până la data intrării în vigoare a acestora, se consideră că le-a acceptat, ceea ce nu constituie un obstacol în calea rezilierii acordului în viitor.
În cazul în care Clientul nu acceptă modificările planificate, Clientul trebuie să trimită o notificare la adresa de e-mail a Prestatorului de servicii prevăzută la § 2 din Termeni și condiții, ceea ce va duce la rezilierea acordului de operare a contului imediat ce modificările planificate intră în vigoare.
Furnizorul de servicii poate efectua modificări ale contului care nu sunt necesare pentru a menține conformitatea acestuia cu acordul privind contul din motivul indicat la punctul 1 litera (b) sau din cauza unei modificări a funcționalității contului. Punerea în aplicare a modificării menționate în propoziția anterioară nu implică niciun cost din partea Clientului prioritar. Dispozițiile alineatelor (2)-(4) se aplică în mod corespunzător.
În cazul în care modificarea menționată la alineatul (5) afectează în mod substanțial și negativ accesul Clientului privilegiat la sau utilizarea Contului, Furnizorul de servicii va trimite la adresa de e-mail a Clientului privilegiat, cu mult timp înainte, pe un suport durabil, informații privind natura și momentul modificării și drepturile Clientului privilegiat în legătură cu această modificare.
§ 9 DISPOZIȚII FINALE
Furnizarea de conținut ilegal de către Beneficiarul Serviciului este interzisă.
Acordul de menținere a unui cont se încheie în limba poloneză.
Acordul încheiat în temeiul acestor Termeni și Condiții este guvernat de legislația poloneză, sub rezerva punctului 4.
Alegerea legii poloneze pentru un acord încheiat în baza acestor Termeni și Condiții cu Consumatorul nu renunță sau limitează drepturile Consumatorului în temeiul dispozițiilor legale obligatorii aplicabile Consumatorului într-o situație în care nu se aplică o alegere a legii. Acest lucru înseamnă, în special, că, în cazul în care dispozițiile naționale aplicabile unui anumit consumator prevăd o protecție mai largă decât cea prevăzută în cadrul acestor Termeni și condiții sau în dreptul polonez - se aplică protecția mai largă.
În cazul unui potențial litigiu cu un Client care nu este un Client prioritar legat de contractul de cont, instanța competentă va fi instanța cu jurisdicție asupra sediului social al Furnizorului de servicii.
Anexa 1 la Termeni și condiții
Mai jos este prezentat un model de formular de retragere, pe care Consumatorul sau Întreprinderea privilegiată poate sau nu să îl folosească:
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
(acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
SOCIETATEA MODERNĂ SP. Z O.O
ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
- Eu/Noi(*) ..................................................................... informez(*) prin prezenta despre retragerea mea/noastră din contractul de furnizare a următorului serviciu(*) / de furnizare de conținut digital sub formă de(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data încheierii contractului(*)
..............................................................................................................................................................................
- Numele consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
- Adresa Consumatorului (Consumatorilor)/Întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Semnătura Consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor)
(numai în cazul în care formularul este trimis pe suport de hârtie)
Data ............................................
(*) A se șterge, după caz.
Regulamentul privind buletinul informativ
în magazinul Modernbhp
CONȚINUT
§ 1 Definiții
§ 2 Contactul cu furnizorul de servicii
§ 3 Cerințe tehnice
§ 4 Contract
§ 5 Reclamații
§ 6 Dreptul de retragere din contract
§ 7 Date cu caracter personal
§ 8 Modificări ale termenilor și condițiilor sau ale buletinului informativ
§ 9 Dispoziții finale
§ 1 DEFINIȚII
Consumator - Clientul care este o persoană fizică ce a încheiat Contractul sau face demersuri pentru a încheia Contractul fără nicio legătură directă cu activitatea sa comercială sau profesională.
Buletin informativ - mesaje referitoare la Magazin, inclusiv informații despre oferte, promoții și noutăți din Magazin, furnizate gratuit Clientului de către Furnizorul de servicii în temeiul Contractului, constituind conținut digital în sensul Legii privind drepturile consumatorilor.
Antreprenor preferat - un Client persoană fizică care încheie Contractul (sau face demersuri pentru încheierea Contractului), în legătură directă cu activitatea sa de afaceri, dar care nu are un caracter profesional pentru acesta.
Termeni și Condiții - acești Termeni și Condiții.
Magazin - magazinul online Modernbhp operat de către Furnizorul de servicii la adresa https://modernbhp.pl.
Contract - contractul de furnizare a Buletinului informativ.
Client - orice entitate care a încheiat Contractul sau face demersuri pentru a încheia Contractul.
Client prioritar - un Client care este un Consumator sau un Întreprinzător prioritar.
Furnizor de servicii - MODERN COMPANY SP. Z O.O. cu sediul social în ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica, înscrisă în Registrul Judiciar Național - Registrul Întreprinzătorilor prin REGON SĄD REJONOWY DLA WROCŁAWIA FABRYCZNEJ WE WROCŁAWIU, IX WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDEGO, sub nr. KRS 0001060318, NIP 6912572717, REGON nr. 52647694200000, capital social 20000,00 zł.
Legea privind drepturile consumatorilor - Legea poloneză din 30 mai 2014 privind drepturile consumatorilor.
§ 2 CONTACTUL CU FURNIZORUL DE SERVICII
Adresa poștală: Strada Goździkowa nr. 35, 59-220 Legnica
Adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
Telefon: +48 76 817 60 01
Costul unui apel telefonic sau al unei transmisii de date efectuate de către Client se bazează pe tariful de bază al operatorului de telecomunicații sau al furnizorului de servicii de internet utilizat de către Client. Furnizorul de servicii atrage atenția asupra faptului că costul unui apel internațional sau al unei transmisii de date internaționale poate fi mai mare decât costul unui apel sau al unei transmisii naționale - în funcție de tariful adoptat de operatorul de telecomunicații sau de furnizorul de servicii de internet utilizat de Client.
§ 3 CERINȚE TEHNICE
Pentru a utiliza conținutul digital care face obiectul Termenilor și Condițiilor, aveți nevoie de:
un cont de e-mail activ;
un dispozitiv cu acces la Internet;
un browser web care să suporte JavaScript și cookie-urile.
§ 4 ACORD
Clientul se poate abona în mod voluntar la buletinul informativ.
Pentru a primi Buletinul informativ, este necesar să se încheie un acord.
E-mailurile trimise în cadrul Acordului vor fi direcționate către adresa de e-mail furnizată de Client în momentul încheierii Acordului.
Pentru a încheia Acordul, Clientul introduce mai întâi adresa sa de e-mail la care dorește să primească mesajele trimise în cadrul Acordului în spațiul desemnat din Magazin. În momentul înscrierii la Buletinul informativ, Contractul este încheiat pe o perioadă nedeterminată, iar Prestatorul de servicii va începe furnizarea acestuia către Client - sub rezerva secțiunii 5.
În vederea executării corespunzătoare a Contractului, Clientul este obligat să furnizeze adresa sa de e-mail corectă.
Buletinul informativ va fi livrat de îndată ce Prestatorul de servicii a creat mesaje destinate Clientului.
Mesajele trimise în cadrul Buletinului informativ vor include informații cu privire la posibilitatea de a se dezabona de la acesta, precum și un link pentru dezabonare.
Clientul poate să se dezaboneze de la Buletinul informativ, fără a da vreun motiv și fără a suporta costuri, în orice moment, folosind opțiunea menționată în prevederea anterioară sau trimițând un mesaj la adresa de e-mail a Prestatorului de servicii specificată în § 2 din Termeni și condiții.
Utilizarea de către Client a linkului de dezabonare din Buletinul informativ sau trimiterea unui mesaj prin care se solicită dezabonarea de la Buletinul informativ va duce la rezilierea imediată a Contractului.
§ 5 RECLAMAȚII
I DISPOZIȚII GENERALE
Furnizorul de servicii solicită ca reclamațiile referitoare la conținutul digital care face obiectul Termenilor și condițiilor să fie trimise la adresa poștală sau electronică indicată la § 2 din Termeni și condiții.
Furnizorul de servicii va răspunde reclamației în termen de 14 zile de la primirea acesteia.
II DESTINATARI PRIVILEGIAȚI
Furnizorul de servicii este răspunzător față de Clientul privilegiat pentru conformitatea executării contractului, așa cum prevăd legile general aplicabile, inclusiv, în special, prevederile Legii privind drepturile consumatorilor.
În cazul unei executări necorespunzătoare a Contractului de către Prestatorul de servicii, Clientul privilegiat are posibilitatea de a exercita drepturile reglementate în capitolul 5b din Legea privind drepturile consumatorilor.
În cazul în care Furnizorul de servicii nu a livrat conținutul digital care face obiectul contractului, Clientul privilegiat poate solicita Furnizorului de servicii să îl livreze. În cazul în care, cu toate acestea, Furnizorul de servicii nu reușește să livreze conținutul digital care face obiectul contractului imediat sau într-o perioadă suplimentară de timp convenită în mod expres între Clientul privilegiat și Furnizorul de servicii, Clientul privilegiat poate denunța contractul.
Clientul Privilegiat poate să se retragă din Contract fără a solicita conținutul digital care face obiectul Contractului dacă:
din declarația sau circumstanțele Furnizorului de servicii reiese clar că acesta nu va livra conținutul digital care face obiectul Contractului sau
Clientul prioritar și Prestatorul de servicii au convenit, sau reiese clar din circumstanțele Contractului, că un termen specific pentru livrarea conținutului digital acoperit de Contract a fost de o importanță semnificativă pentru Clientul prioritar și Prestatorul de servicii nu l-a livrat în termenul respectiv.
Furnizorul de servicii este răspunzător pentru neconformitatea Buletinului informativ cu Contractul care, datorită faptului că Buletinul informativ este livrat în mod continuu, a apărut sau a devenit evident la momentul în care trebuia să fie livrat în conformitate cu prezentul Contract.
În cazul în care conținutul digital care face obiectul Termenilor și Condițiilor nu este în conformitate cu Contractul, Clientul Prioritar poate solicita ca acesta să fie adus în conformitate cu Contractul.
În cazul în care conținutul digital care face obiectul Termenilor și Condițiilor nu este conform cu Contractul, Clientul privilegiat este obligat să coopereze cu Furnizorul de servicii, într-o măsură rezonabilă și utilizând mijloacele tehnice cele mai puțin oneroase, pentru a determina dacă neconformitatea cu Contractul în timp util se datorează caracteristicilor mediului digital al Clientului privilegiat.
În plus, în cazul în care conținutul digital care face obiectul Termenilor și Condițiilor nu este conform cu Acordul, Clientul privilegiat poate depune o declarație de retragere din Acord atunci când:
aducerea conținutului digital respectiv în conformitate cu Contractul este imposibilă sau necesită costuri excesive, în conformitate cu articolul 43m alineatele (2) și (3) din Legea privind drepturile consumatorilor;
Furnizorul de servicii nu a reușit să aducă conținutul digital reglementat de Termeni și condiții în conformitate cu Contractul într-o perioadă de timp rezonabilă din momentul în care Furnizorul de servicii este informat de către Clientul prioritar cu privire la lipsa de conformitate cu Contractul și fără inconveniente nejustificate pentru Clientul prioritar, ținând cont de natura acestuia și de scopul pentru care este utilizat;
neconformitatea cu Contractul a conținutului digital care face obiectul Termenilor și Condițiilor continuă, chiar dacă Furnizorul de servicii a încercat să îl aducă în conformitate cu Contractul;
neconformitatea conținutului digital care face obiectul Termenilor și condițiilor cu contractul este de natură să justifice retragerea din contract fără a recurge în prealabil la soluția prevăzută la articolul 43m din Legea privind drepturile consumatorilor (și anume o cerere de punere în conformitate a conținutului digital cu contractul);
din declarația sau circumstanțele Furnizorului de servicii reiese în mod clar că acesta nu va aduce conținutul digital reglementat de Termeni și condiții în conformitate cu Contractul într-un termen rezonabil sau fără inconveniente nejustificate pentru Clientul prioritar.
III PROCEDURI EXTRAJUDICIARE DE RECLAMAȚIE ȘI DE DESPĂGUBIRE
Furnizorul de servicii informează consumatorul cu privire la posibilitatea de a utiliza procedurile extrajudiciare pentru tratarea plângerilor și formularea de reclamații. Normele de acces la aceste proceduri sunt disponibile la sediile sau pe site-urile web ale entităților autorizate să gestioneze litigiile pe cale extrajudiciară. Consumatorul poate face uz, printre altele, de:
asistența centrului european al consumatorilor relevant din cadrul Rețelei centrelor europene ale consumatorilor. Centrele oferă informații cu privire la drepturile consumatorilor și ajută la soluționarea unui litigiu în cazul achizițiilor transfrontaliere. Asistența centrelor europene pentru consumatori este, în general, gratuită. Puteți găsi o listă a centrelor pentru consumatori competente pentru țara dumneavoastră la adresa: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
platforma de soluționare online a litigiilor (ODR) pusă la dispoziție de Comisia Europeană, disponibilă la adresa: https://ec.europa.eu/consumers/odr
În plus, în Republica Polonă sunt disponibile următoarele forme de asistență:
medierea realizată de către Inspectoratul de inspecție comercială al Voievodatului competent la nivel local, căruia trebuie să i se prezinte o cerere de mediere. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista inspectoratelor poate fi consultată aici: https://uokik.gov.pl/wojewodzkie_inspektoraty_inspekcji_handlowej.php
cu ajutorul curții permanente de arbitraj pentru consumatori competente la nivel local, care funcționează în cadrul Inspectoratului provincial de inspecție comercială, căruia ar trebui să i se prezinte o cerere de examinare a cazului în fața curții de arbitraj. De regulă, procedurile sunt gratuite. Lista instanțelor este disponibilă la adresa: https://uokik.gov.pl/stale_sady_polubowne.php
Dispoziția anterioară are un caracter informativ și nu constituie o obligație pentru furnizorul de servicii de a utiliza soluționarea extrajudiciară a litigiilor.
Utilizarea mijloacelor extrajudiciare de soluționare a plângerilor și reclamațiilor este voluntară atât pentru Furnizorul de servicii, cât și pentru Consumator.
În plus, consumatorul poate apela la asistența gratuită a mediatorului municipal sau districtual al consumatorilor.
§ 6 DREPTUL DE RETRAGERE
Clientul privilegiat are dreptul de a se retrage din contractul încheiat cu prestatorul de servicii în termen de 14 zile, fără a da niciun motiv.
Termenul de retragere expiră la 14 zile de la încheierea prezentului contract.
Pentru ca Clientul privilegiat să își exercite dreptul de retragere, acesta trebuie să informeze Furnizorul de servicii, folosind datele prevăzute la § 2 din Termeni și Condiții, cu privire la decizia sa de a se retrage din Contract printr-o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail).
Un client privilegiat poate utiliza modelul de formular de retragere de la sfârșitul Termenilor și condițiilor, dar acest lucru nu este obligatoriu.
Pentru a respecta perioada de retragere, este suficient ca Clientul privilegiat să trimită informații privind exercitarea dreptului său de retragere din Contract înainte de expirarea perioadei de retragere.
§ 7 DATE CU CARACTER PERSONAL
Administratorul datelor cu caracter personal furnizate de către Client în legătură cu Contractul este Prestatorul de servicii. Informații detaliate privind prelucrarea datelor cu caracter personal de către Prestatorul de servicii - inclusiv alte scopuri și motive de prelucrare a datelor, precum și destinatarii datelor, sunt cuprinse în politica de confidențialitate disponibilă în Magazin - datorită principiului transparenței, cuprins în Regulamentul general al Parlamentului European și al Consiliului (UE) privind protecția datelor - "RODO".
Scopul prelucrării datelor Clientului este:
executarea Contractului; baza prelucrării datelor cu caracter personal în acest caz este Contractul sau acțiunile întreprinse la cererea Beneficiarului Serviciului în vederea încheierii Contractului (articolul 6(1)(b) din RODO);
pentru a analiza eficiența mesajelor trimise în temeiul Acordului, în vederea stabilirii principiilor generale pentru un mailing eficient în activitatea Furnizorului de servicii; temeiul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal în acest scop este interesul legitim al Furnizorului de servicii [articolul 6 alineatul (1) litera (f) din RODO];
pentru a stabili, a afirma sau a apăra eventualele reclamații legate de Acord; temeiul prelucrării datelor cu caracter personal în acest scop este interesul legitim al Prestatorului de servicii [articolul 6 alineatul (1) litera (f) RODO].
Furnizarea datelor de către Client este voluntară, dar în același timp necesară pentru încheierea Contractului și livrarea conținutului digital vizat. Nefurnizarea datelor va avea ca rezultat imposibilitatea de a încheia Acordul și faptul că Furnizorul de servicii nu va livra conținutul digital acoperit.
Datele Clientului vor fi prelucrate până la:
Acordul nu mai este în vigoare;
încetează posibilitatea Clientului sau a Furnizorului de servicii de a formula pretenții legate de Acord;
obiecția Clientului la prelucrarea datelor sale personale este acceptată - dacă prelucrarea s-a bazat pe interesul legitim al Prestatorului de servicii
- după cum se aplică în cazul particular.
Clientul are dreptul de a solicita:
acces la datele sale cu caracter personal,
rectificarea,
ștergerea,
restricționarea prelucrării,
de a obține transferul datelor către un alt operator
precum și dreptul la:
de a se opune în orice moment prelucrării datelor din motive legate de situația particulară a Beneficiarului de servicii; - de a se opune prelucrării datelor cu caracter personal care îl privesc în temeiul articolului 6 alineatul (1) litera (f) din RODO (și anume, în temeiul intereselor legitime urmărite de Furnizorul de servicii).
Pentru a-și exercita drepturile, Clientul trebuie să contacteze Prestatorul de servicii.
În cazul în care Clientul consideră că datele sale sunt prelucrate în mod ilegal, Clientul poate depune o plângere la autoritatea competentă în materie de protecție a datelor cu caracter personal. În Polonia, aceasta este președintele Oficiului pentru protecția datelor cu caracter personal.
§ 8 MODIFICAREA TERMENILOR ȘI CONDIȚIILOR SAU A BULETINULUI INFORMATIV
Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica Termenii și Condițiile numai din motive importante. Prin motiv important se înțelege necesitatea de a modifica Termenii și Condițiile din cauza:
modificarea funcționalității Buletinului informativ, care necesită modificarea Termenilor și condițiilor sau
modificarea prevederilor legale care afectează executarea Contractului de către Prestatorul de servicii sau adaptarea serviciilor la recomandări, orientări, ordine sau interdicții, hotărâri, dispoziții, interpretări sau decizii ale autorităților publice autorizate sau
modificarea datelor de contact sau a datelor de identificare ale furnizorului de servicii.
Informațiile privind modificările planificate ale Termenilor și Condițiilor vor fi trimise la adresa de e-mail a Clientului furnizată la momentul încheierii Contractului cu cel puțin 7 zile înainte de intrarea în vigoare a modificărilor.
În cazul în care Beneficiarul Serviciilor nu se opune modificărilor planificate până la data intrării în vigoare a acestora, se consideră că le acceptă, ceea ce nu constituie un obstacol în calea rezilierii Acordului în viitor.
În cazul în care Clientul nu acceptă modificările planificate, acesta trebuie să trimită o notificare la adresa de e-mail a Prestatorului de servicii prevăzută la § 2 din Termeni și condiții, ceea ce va duce la rezilierea Contractului imediat ce modificările planificate intră în vigoare.
Furnizorul de servicii poate efectua modificări ale buletinului informativ care nu sunt necesare pentru a-l face conform cu acordul din motivul indicat la punctul 1 litera (b) sau din cauza unor modificări ale funcționalității buletinului informativ. Introducerea modificării menționate în propoziția anterioară nu implică niciun cost din partea Clientului Prioritar. Dispozițiile de la punctele 2-4 se aplică în mod corespunzător.
În cazul în care modificarea menționată în dispoziția anterioară afectează în mod semnificativ și negativ accesul Clientului privilegiat la Buletinul informativ sau utilizarea acestuia, Furnizorul de servicii trimite în prealabil pe un suport durabil la adresa de e-mail a Clientului privilegiat informații privind caracteristicile și data modificării și drepturile Clientului privilegiat în legătură cu modificarea.
§ 9 DISPOZIȚII FINALE
Furnizarea de conținut ilegal de către Client este interzisă.
Acordul se încheie în limba poloneză.
Contractul încheiat în temeiul acestor Termeni și Condiții este guvernat de legislația poloneză, sub rezerva alineatului 4.
Alegerea legii poloneze pentru Contractul încheiat în baza acestor Termeni și Condiții cu Consumatorul nu anulează sau limitează drepturile Consumatorului în temeiul dispozițiilor imperative ale legii aplicabile Consumatorului într-o situație în care nu există o alegere a legii. Acest lucru înseamnă, în special, că, dacă dispozițiile naționale aplicabile unui anumit consumator prevăd o protecție mai largă decât cea prevăzută în cadrul acestor Termeni și condiții sau în dreptul polonez - se aplică protecția mai largă.
În cazul unui eventual litigiu cu un Client care nu este un Client prioritar în legătură cu Contractul, instanța competentă va fi instanța cu jurisdicție asupra sediului social al Furnizorului de servicii.
Anexa 1 la Termeni și condiții
Următorul este un model de formular de retragere, pe care Consumatorul sau Întreprinderea Privilegiată poate sau nu să îl folosească:
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE
(acest formular trebuie completat și returnat numai dacă doriți să vă retrageți din contract)
SOCIETATEA MODERNĂ SP. Z O.O
ul. Goździkowa 35, 59-220 Legnica
adresa de e-mail: biuro@modernbhp.pl
- Eu/Noi(*) ..................................................................... informez(*) prin prezenta despre retragerea mea/noastră din contractul de furnizare a următorului serviciu(*) / de furnizare de conținut digital sub formă de(*):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
- Data încheierii contractului(*)
..............................................................................................................................................................................
- Numele consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
- Adresa Consumatorului (Consumatorilor)/Întreprinzătorului (întreprinzătorilor) privilegiat(i):
..............................................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................
.............................................................................................
Semnătura Consumatorului (consumatorilor)/întreprinzătorului (întreprinzătorilor)
(numai în cazul în care formularul este trimis pe suport de hârtie)
Data ............................................
(*) A se șterge, după caz.